آنچه تاکنون از ربات اپل می‌دانیم

آنچه تاکنون از ربات اپل می‌دانیم

با لغو پروژه خودرو اپل، این شرکت در حال کاوش بازارهای جدیدی است که شاید بتواند در آن‌ها به جریان درآمدی تازه دست یابد و به نظر می‌رسد رباتیک شخصی یکی از حوزه‌هایی است که اپل در حال بررسی آن است. در این مطلب ما در آلفا ایمز هر آنچه را که در مورد علاقه اپل به رباتیک می‌دانیم برجسته می‌کنیم بنابراین با ما در بررسی شایعات ربات اپل همراه باشید.

شایعات مربوط به ربات اپل

طبق گفته‌های مارک گورمن از بلومبرگ، اپل به دنبال «نوآوری بزرگ بعدی» خود است و رباتیک یکی از حوزه‌های مورد توجه است. اپل تیم‌های مهندسی‌ای دارد که روی دستگاه‌های رباتیک خانگی مختلف و نرم‌افزار و قابلیت‌های هوش مصنوعی که ممکن است بتواند یک ربات خانگی را مفید کند، کار می‌کنند.

کار اپل روی رباتیک در بخش مهندسی سخت‌افزار و گروه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آن تحت نظر جان جیاناند، رئیس بخش هوش مصنوعی انجام می‌شود.

ربات سیار اپل

اپل در حال بررسی یک ربات سیار است که به دنبال کاربران در خانه حرکت کند و احتمالاً به‌عنوان چیزی شبیه به یک آیپد روی چرخ عمل کند. این ربات اپل احتمالا قادر به برقراری تماس‌های فیس‌تایم، نظارت بر خانه و ساکنین آن، انجام کارهای ساده و پاسخ به پرسش‌ها باشد. همچنین گفته می‌شود این برند در حال بررسی الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که به ربات اپل برای پیمایش در فضاهای شلوغ خانه کمک کند و در حالی که اپل می‌خواهد رباتی بسازد که بتواند مانند رزی در جتسونز تمیزکاری و کارهای خانه را انجام دهد، اما این موضوع فعلاً به دلیل «چالش‌های مهندسی فوق‌العاده دشوار» غیرممکن است. گورمن می‌گوید که عرضه چنین رباتی در این دهه بعید است.

ربات رومیزی اپل

یکی دیگر از پروژه‌های اپل به‌عنوان «دستگاه خانگی رومیزی پیشرفته» توصیف می‌شود که در آن از ربات اپل برای جابه‌جایی نمایشگر استفاده می‌شود. این دستگاه که به‌عنوان یک موتور رباتیک روی یک پایه کوچک توصیف می‌شود، حرکات سر فرد را در یک تماس ویدیویی فیس‌تایم تقلید می‌کند. این دستگاه قادر به تکان دادن سر یا قفل کردن دقیق روی یک نفر خاص در طول یک تماس گروهی فیس‌تایم خواهد بود. گورمن می‌گوید که اپل در مورد وزن و تعادل با مشکلاتی روبرو بوده است و همچنین مطمئن نیست که مصرف‌کنندگان حاضر باشند برای چنین محصولی «قیمت بالایی» پرداخت کنند. گفته می‌شود نمایشگر رباتیک از ربات سیار اپل جلوتر است، اما طی سال‌های گذشته چندین بار به «نقشه راه محصول شرکت اضافه و حذف شده است».

تجهیزات مخفی خانه اپل

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل یک تاسیسات مخفی دارد که به گونه‌ای طراحی شده‌است که شبیه به فضای داخلی یک خانه باشد و این جایی است که اپل محصولات خانگی آینده را در آن آزمایش می‌کند.

تجهیزات مخفی خانه اپل

سایر دستگاه‌های خانگی اپل

محصولات واقع‌بینانه‌تری نیز در حال توسعه هستند، با شایعاتی که نشان می‌دهد اپل در حال توسعه یک دستگاه هاب خانگی شبیه به آیپد است که به عنوان راهی مرکزی برای کنترل دستگاه‌های هوشمند عمل می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اپل در حال کار بر روی نسخه‌ای از Apple TV است که بلندگوهای HomePod و یک دوربین را ادغام می‌کند، و همچنین شایعاتی در مورد HomePod با نمایشگر وجود داشته‌است.

رقبای ربات اپل

آمازون یک ربات ۱۶۰۰ دلاری به نام «آسترو» دارد که آن را به صورت سفارشی می‌فروشد. آسترو قادر است در خانه حرکت کند و از راه دور اتاق‌های خاص، افراد و وسایل را زمانی که کاربر در خانه نیست بررسی کند.

این ربات قادر است در صورت شناسایی فرد ناشناس یا صداهایی مانند زنگ هشدار، هشدار ارسال کند. آسترو دارای یک نمایشگر داخلی است و می‌تواند برای تماشای تلویزیون، برقراری تماس، تنظیم یادآورها، ارسال پیام و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. آسترو از الکسا استفاده می‌کند و آمازون پیشنهاد می‌کند که از آن می‌توان برای «مراقبت از راه دور از عزیزان سالخورده» استفاده کرد.

آسترو همچنین قادر به حمل «انواع لوازم جانبی» مانند ظرف زیپلاک، فشارسنج خون و دوربین سگ Furbo است که برای حیوان خانگی غذا فراهم می‌کند.

در ادامه سونی با ربات‌ها آزمایش‌هایی انجام داده‌است و بیشتر به خاطر سگ رباتیک Aibo شناخته می‌شود. Aibo با قیمت ۲۹۰۰ دلار برای اینکه مانند یک سگ واقعی با حرکات پویا، حالات واقعی، کنجکاوی و علاقه به تعامل با انسان رفتار کند، طراحی شده‌است. Aibo قادر به یادگیری ترفندها، بازی با اسباب‌بازی‌ها و گوش دادن به دستورات است.

ربات‌های خانگی دیگری در بازار وجود دارند، اما شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها طیف گسترده‌ای از جاروبرقی‌های رباتیک مانند رومبا باشند که می‌توانند در خانه حرکت کنند تا به طور خودکار گرد و غبار، کثیفی، موی حیوانات خانگی و سایر زباله‌ها را تمیز کنند.

تاریخ عرضه ربات اپل

کار اپل روی ربات‌های شخصی در مراحل اولیه است و این شرکت تیم‌های کوچکی دارد که در حال بررسی مفاهیم مختلف هستند. مشخص نیست که آیا نوعی ربات تا به حال عرضه خواهد شد یا خیر، و در صورت وجود، هیچ صحبتی از زمان عرضه ربات اپل در میان نیست.

نظر شما درباره ربات اپل چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید