آیپد ایر و پروی جدید اپل، منوی سلامت باتری با جزئیات بیشتری را به همراه خود دارند

آیپد ایر و پروی جدید اپل، منوی سلامت باتری با جزئیات بیشتری را به همراه خود دارند

مدل‌های جدید آیپد ایر و پروی اپل، دارای یک منوی جدید «سلامت باتری» در تنظیمات هستند که در مدل‌های قدیمی‌تر وجود ندارد و شامل گزینه‌هایی می‌شود که قبلا فقط در آیفون ۱۵ دیده می‌شد.

با مراجعه به بخش Settings > Battery در این آیپد‌های جدید، منوی «سلامت باتری» را مشاهده خواهید کرد که شامل موارد زیر است:

  • سلامت باتری (با نمایش وضعیتی مثل «عادی»)
  • حداکثر ظرفیت
  • تعداد چرخه شارژ (Cycle Count)
  • گزینه بهینه‌سازی شارژ با محدودیت ۸۰%

علاوه بر این، کاربران می‌توانند جزئیاتی درباره تاریخ تولید و اولین بار استفاده شدن باتری را نیز مشاهده کنند.

پیش از این، کدهایی در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iPadOS 17.5 به منوی «سلامت باتری» اشاره کرده بودند و اینطور به نظر می‌رسید که این قابلیت مختص به آیپد‌های جدید اپل باشد. گفتنی‌ست که نمایش «تعداد چرخه شارژ» و گزینه محدود کردن شارژ به حداکثر ۸۰%، تا به حال تنها در سری آیفون ۱۵ وجود داشتند و در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون هم دیده نمی‌شوند.

این قابلیت محدودیت ۸۰% با ویژگی «شارژ بهینه‌سازی‌شده باتری» در آیفون‌های قبلی متفاوت است. در آن قابلیت، با یادگیری عادات شارژ روزانه‌ی کاربر، به‌صورت هوشمندانه شارژ شدن بیش از ۸۰% را تا زمان مناسب به تعویق می‌انداخت. اما با فعال کردن محدودیت ۸۰% در این مدل‌های جدید، به جز موارد نادر برای «حفظ دقت تخمین میزان شارژ باتری»، دستگاه هرگز فراتر از ۸۰% شارژ نخواهد شد. اپل می‌گوید با کاهش زمان نگه‌داشتن باتری در حالت کاملا شارژ، می‌توان از فرسودگی آن کاست و عمر باتری را بهبود بخشید.

نظر شما درباره منوی سلامت باتری آیپد ایر و پرو چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید