گرمن: آی او اس 18 با المان های جدید امسال و مک او اس در زمانی دیگر بازطراحی می‌شود

باطراحی جدید در آی او اس 18

در گزارش جدید مارک گرمن از بلومبرگ اپل برروی بازطراحی المان های مختلف iOS و macOS کار می‌کند.

این تغییرات بصری احتمالا در حد و اندازه تغییرات iOS 7 در مقایسه با iOS 6 نخواهد بود. اما گرمن می‌گوید که به نظر می‌رسد اپل بدنبال بازطراحی آی او اس است. اما این بازطراحی احتمالا شباهت بسیاری با چیزی که در visionOS دیدیم نخواهد داشت. درحالی که گرمن معتقد است که آی او اس 18 در تابستان امسال منتشر خواهد شد. اما به نظر می‌رسد کار برروی بازطراحی macOS جدید به تازگی شروع شده است و احتمالا این نسخه جدید در اواخر 2025 یا اوایل 2026 عرضه خواهد شد.

از زمان رونمایی از سیستم عامل vision OS بسیاری از کاربران بدنبال پاسخ این پرسش بودند که آیا این تغییرات در دیگر محصولات این برند دیده می‌شود یا خیر؟ و آیا اپل برای هماهنگی محصولات خود طراحی سیستم عامل ویژن او اس را در دیگر محصولات خود جهت هماهنگی با طراحی سه بعدی و دکمه های شفاف آن اعمال می‌کند یا خیر؟ در حال حاضر به نظر می‌رسد استفاده از چنین طراحی سه بعدی همراه با دکمه های شفاف در آی او اس چندان ضروری نمی‌باشد. ویژن پرو هدستی واقعیت افزوده می‌باشد و اینکه بتوانید اپلیکیشن ها و پنجره های باز شده در دنیای اطراف خود را با طراحی سه بعدی و مشابه visionOS در iOS ببینید چندان ضروری و کاربردی نمی‌باشد.

باز طراحی جدید در آی او اس 18

با همه ی این ها مدت هاست شایعه شده است که بالأخره در آی او اس 18 شاهد بازطراحی بزرگی خواهیم بود. این تغییرات در هر صورت می‌تواند برای بسیاری از کاربران هیجان انگیز باشند. همچنین علاوه بر بازطراحی المان ها iOS 18، شایعه شده است اپل از ویژگی های مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی در این نسخه استفاده خواهد کرد. بنابراین می‌توان حدس زد کاربران بیشتر از هر زمان دیگری منتظر این نسخه با تغییرات جدید در بخش طراحی و همچنین اضافه شدن هوش مصنوعی هستند.

درواقع در گذشته مارک گرمن در یادداشتی اشاره کرده است که اپل طراحی های جدید در  iOS 18 را جاه طلبانه و قانع کننده می‌بیند. انتظار می‌رود در کنفرانس WWDC این شرکت که در ماه ژوئن برگزار می‌شود شاهد رونمایی از iOS 18 باشیم. اپل معمولا در این مراسم از نسخه جدید سیستم عامل خود رونمایی می‌کند. همچنین آی او اس 18 احتمالا در تابستان فاز بتای خود را طی می‌کند و در نهایت در ماه سپتامبر در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

به نظرتون آی او اس 18چه تغییراتی قراره داشته باشه؟

جدیدترین مطالب

در آلفا لیکز ثبت نام کنید

برای دسترسی به تمام امکانات و بخش های سایت “عضو آلفا لیکز” بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید