اضافه شدن قابلیت “سایدلود” به آی او اس 17.4, امیدوار باشیم؟

قابلیت سایدلود به آیفون میاد!

اپل به تازگی اولین بتای آی او اس 17.4 رو منتشر کرده که در اون نشانه هایی از اضافه شدن آزمایشی قابلیت سایدلود sideload یا همون نصب برنامه ها خارج از اپ استور به چشم میخوره!

بر اساس قانون جدید اتحادیه اروپا که به سازندگان تلفن های همراه هوشمند اجازه سیستم عامل بسته و محدودیت رو نمیده, تمام کمپانی ها از جمله اپل مجبورن اجازه دانلود اپلیکیشن ها بیرون از اپ استور خود سیستم عامل رو بدون واسطه بدن.

بر این اساس این قابلیت از اسفند و فرودین فقط برای کاربران اروپایی به صورت عمومی قراره اضافه بشه. 

البته این قابلیت با آزادی تمام عرضه نمیشه و امکان دانلود از سایت ها وجود نداره, تنها دانلود از اپ استور هایی که رقیب اپ استور هستند ممکن هست و همچنین تمام اون فروشگاه ها باید از لایه های امنیتی اپل و حمایت از حقوق مصرف کنندگان رد بشن.

اما آیا برای ایرانی ها قابلیت سایدلود ممکن میشه؟

اپ استور های خارجی در آیفون!

برای بررسی این که آیا سایدلود برای ایرانی ها قابل استفاده و دور زدن هست یا نه باید به قوانین اپل یه نگاهی بندازیم:

-اپل برای اجازه سایدلود خیلی سخت گیره و علاوه بر اینکه اطلاعات صورت حساب یا Billing Address رو از کاربر ها میخواد لوکیشن کاربر ها و ریجن اپل آیدی اون هارو هم بررسی میکنه.

-علاوه بر اون اپل بسیار حساس هست که دستگاه پارت نامبر چین هست یا خیر, درصورتی که باشه به هیچ وجه اجازه سایدلود رو نخواهد داد.

بر این اساس و با توجه که اکثر آیفون های موجود در ایران این روز ها با پارت نامبر ch هستن به نظر دور زدن سایدلود اپل و ریجن اپل آیدی و آیفون کار غیر ممکنی به نظر بیاد…

به نظرت قابلیت سایدلود برای کاربران ایرانی ممکن میشه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید