تاریخ معرفی “مک استودیو جدید” مشخص شد

تاریخ معرفی مک استودیو جدید مشخص شد

به تازگی گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce به نقل از ICsmart حاکی از عرضه مدل جدیدی از مک استودیو با چیپ M3 Ultra، که ممکن است قدرتمندتر از انتظارات باشد، در نیمه‌ی سال 2024 می‌باشد.

چیپ جدید m3 اولترا اپل
ویژگی‌ های تراشه m3 Ultra و مک استودیو:

مک استودیو فعلی، که شامل گزینه‌ های چیپ M2 Max و M2 Ultra است، در جریان کنفرانس WWDC در ژوئن 2023 معرفی شد.

با پیش‌بینی TrendForce برای بروزرسانی دیگر نیمه‌سالی برای Mac Studio، احتمال ظاهر مجدد در کنفرانس WWDC امسال وجود دارد.

مک پرو مدل دیگری از مک است که سال گذشته شامل چیپ اولترا اپل سیلیکون شد، بنابراین عدم حضور آن در گزارش امروز قابل تعجب است. با اینکه به لحاظ منطقی، مک پرو باید بروزرسانی شود تا چیپ M3 Ultra را در کنار مک استودیو، همانند افزودن چیپ M2 Ultra در سال گذشته، دریافت کند، اما تا کنون هیچ شایعه‌ای نشان‌دهنده این موضوع در امسال وجود ندارد.

جالب است بدانید که TrendForce ادعا می‌کند چیپ M3 Ultra با فرایند سه نانومتری TSMC N3E ساخته خواهد شد، دقیقاً مانند چیپ A18 که انتظار می‌رود در سری iPhone 16 در اواخر سال معرفی شود. این به این معناست که این چیپ اولین چیپ N3E اپل خواهد بود. چیپ‌های M3، M3 Pro و M3 Max با فرآیند N3B شرکت TSMC ساخته می‌شوند، دقیقاً مانند چیپ A17 Pro N3E نسخه بهبود یافته‌ای از فرآیند 3 نانومتری TSMC است که عملکرد کمی بهتر و بازده تولید بالاتر را ارائه می‌دهد.

عجیب به نظر می‌آید که اپل M3 Ultra را اولین چیپ N3E خود بسازد، زیرا چیپ‌های “Ultra” اپل از دو چیپ “Max” تشکیل شده‌اند که از طریق تکنولوژی اتصال میان‌چیپ UltraFusion به هم متصل می‌شوند، به این معنا که یک M3 Ultra N3E در واقع دو چیپ M4 Max خواهد بود!

تا به امروز، هر نسل از چیپ‌های سفارشی سیلیکون اپل از همان فرآیند ساخت در سراسر خط تولید استفاده کرده‌اند، زیرا معماری چیپ به سادگی بزرگتر می‌شود. استفاده از نودهای مختلف در همان خانواده‌ی چیپ‌ها، به ویژه در نوع “Ultra”، حرکتی بی‌سابقه خواهد بود.

اگر اپل این مسیر را انتخاب کند، تنها توضیح این است که شرکت قصد دارد چیپ‌های M4، M4 Pro و M4 Max را زودتر از موعد به بازار عرضه کند، شاید در اواخر سال 2024، و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که Mac Studio با چیپ M3 Ultra رقابت‌پذیر با چیپ‌های جدیدتر باقی می‌ماند. با این حال، در این حالت، منطقی‌تر خواهد بود که چیپ را به نام “M4 Ultra” عرضه کرده و M3 Ultra را به طور کامل رد کند.

به همین دلیل، قسمتی از این گزارش باید با حدی از اشکال‌زنی قرار بگیرد. با این حال، زمان میانه برای عرضه به احتمال زیاد امسال خواهد بود

نظر شما درباره چیپ m3 ultra و مک استودیو جدید چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید