اپل تغییراتی را برای برنامه تنظیمات جنجالی در macOS 15 در نظر گرفته است

اپل تغییراتی را برای برنامه تنظیمات جنجالی در macOS 15 در نظر گرفته است

با توجه به اینکه مک یک پلتفرم جاافتاده و چند ده ساله است، هر بار که اپل تغییراتی در نحوه عملکرد آن ایجاد کند، انتظار مخالفت‌هایی وجود دارد. برای مثال، در macOS Ventura، این شرکت برنامه تنظیمات سیستم (System Preferences) را دوباره طراحی کرد تا از نظر ظاهری و عملکردی شبیه برنامه تنظیمات آیفون و آیپد شود. این تغییر نام به «تنظیمات سیستم» با واکنش منفی قابل توجهی، به خصوص در طول دوره بتا، روبرو شد.

حال، چند هفته مانده به کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC)، وبسایت AppleInsider گزارش می‌دهد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای اعمال برخی تغییرات در برنامه تنظیمات سیستم در macOS 15 آینده است. آیا این تغییرات برای جلب نظر منتقدان این برنامه کافی خواهد بود؟

تنظیمات سیستم بازطراحی‌شده، اما با همان چارچوب کلی

به گفته مارکو زیوکوویچ در AppleInsider:

اپل تصمیم گرفته است تغییراتی را در برنامه داخلی «تنظیمات سیستم» اعمال کند. منابع آگاه به AppleInsider گفته‌اند که تنظیمات مجزا درون برنامه بر اساس اولویت و اهمیت کلی سازماندهی مجدد خواهند شد. برای مثال، بخشی که شامل تنظیمات اعلان‌ها و صدا می‌شود، در لیست پایین‌تر می‌آید… بخشی که حاوی تنظیمات عمومی است، اکنون درست زیر تنظیمات کلیدی شبکه قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد تا دسته‌بندی‌های مختلف تنظیمات را سازماندهی مجدد کند تا امیدوار است آن‌ها را بصری‌تر و آسان‌تر برای یافتن کند. اما انتظار می‌رود که طراحی کلی برنامه تا حد زیادی در macOS 15 بدون تغییر باقی بماند.

این جای تعجب ندارد که اپل به طور کامل برنامه تنظیمات سیستم را دوباره طراحی نمی‌کند. به نظر می‌رسد هدف اصلی از تغییر طراحی، یعنی یکنواختی با برنامه تنظیمات در iOS و iPadOS، محقق شده است. اما خوب است که ببینیم این شرکت در حال تلاش برای تغییرات جزئی است که ممکن است ناامیدی بزرگترین منتقدان این برنامه را کاهش دهد.

نظر شما درباره تغییرات برنامه تنظیمات در macOS 15 چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید