اپل موزیک درحال تست ویژگی جدید جهت اضافه کردن کتابخانه ها و پلی لیست از سرویس های مختلف

اپل موزیک درحال تست ویژگی جدید

اپل موزیک احتمالا به‌ زودی از پلی لیست ها و کتابخانه های سرویس های رقیب خود مانند Spotify پشتیبانی خواهد کرد! چرا که با کاوش در نسخه بتای اندروید این برنامه مشخص شده است که احتمالا به‌زودی اپل موزیک به ویژگی ای جهت اضافه کردن کتابخانه ها از سرویس های مختلف مجهز خواهد شد! در ادامه با آلفا لیکز در بررسی این مورد همراه باشید.

در ابتدا کاربری خلاق و کنجکاو در Reddit با کاوش در نسخه بتای اپل موزیک اندروید متوجه شده است که اپل موزیک از کتابخانه‌ ها و پلی لیست های دیگر سرویس های موسیقی پشتیانی خواهد کرد و حالا MacRumors نیز با بررسی فایل Apk بتای جدید اپل موزیک، صحت این اطلاعات و وجود این ویژگی را نیز تأیید کرده است.

در ابتدا به نظر می‌رسد این ویژگی با همکاری SongShift ارائه می‌شود! SongShift سرویس شخص ثالثی می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پلی لیست و کتابخانه های موسیقی خود را در بین سرویس های پخش موسیقی مختلف به اشتراک بگذارند.

براساس تصویر منتشر شده در Reddit دستور جدیدی در اپل موزیک اندروید را می‌توان مشاهده کرد. این دستور شامل توضیحات “add saved music and playlists you made in other music services to your ‌Apple Music‌ library” است که نشان می‌دهد کاربران می‌توانند موسیقی های ذخیره شده و پلی لیست های موجود در دیگر سرویس‌ های موسیقی را اپل موزیک منتقل کنند. همچنين این ویژگی در تنظیمات بتاب اپل موزیک نیز دیده شده است.

ویژگی جدید اپل موزیک

این ویژگی هنوز در مرحله تست قرار دارد!

درحال حاضر به نظر می‌رسد این قابلیت به درستی کار نمی‌کند. همچنین این ویژگی برای همه ی کاربران نسخه جدید بتای اپل موزیک قابل مشاهده نیست. می‌توان حدس زد این ویژگی در مراحل اولیه تست A/B یا همان تقسیم بندی است. این تست جهت مقایسه دو نسخه از برنامه می‌باشد و به صورت تصادفی و رندوم در دسترس برخی از کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین این ویژگی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفته است. معمولا از این تست جهت تجزیه و تحلیل عملکرد یک ویژگی و بهبود آن استفاده می‌شود.

خدمات انتقال پلی لیست و موسیقی ها از سرویسی به سرویس دیگر سال هاست در دسترس می‌باشند. اما این خدمات عملکرد درست و بهینه ای نداشته اند و نیازمند تهیه اشتراک بودند. همچنین تضمینی وجود ندارد که اپل خدمات SongShift را توسعه و در اپل موزیک ادغام کند. اما اگر این ادغام انجام شود می‌تواند خبری خوب برای کاربران اپل موزیک در دستگاه های این شرکت باشد.

نظر شما راجع به این ویژگی اپل موزیک چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید