تغییرات طراحی و ادغام با Reminders در اپلیکیشن تقویم iOS 18

تغییرات طراحی و ادغام با Reminders در اپلیکیشن تقویم iOS 18

اپل در iOS 18، تغییرات بزرگی در طراحی رابط کاربری اپلیکیشن تقویم اعمال کرده است که علاوه بر آن، ادغام مورد انتظار با قابلیت یادآورنده (Reminders) را نیز به ارمغان می‌آورد.

در نمای ماهانه‌ی تقویم، حالا ماه با فونتی درشت و ضخیم در گوشه‌ی بالا سمت چپ نمایش داده می‌شود. همچنین دکمه‌ی نمایش/پنهان لیست رویدادها با دکمه‌ی جدیدی جایگزین شده است که به شما امکان انتخاب بین نمای فشرده (Compact)، روی هم چیده شده (Stacked)، جزئیات (Details) و لیست (List) را می‌دهد.

نمای فشرده شبیه به نمای استاندارد در iOS 17 است و رویدادها با نقاط رنگی (که حالا رنگ آن‌ها نشان‌دهنده‌ی تقویمی است که به آن تعلق دارند) نمایش داده می‌شوند. نمای روی هم چیده شده، رویدادهای هر روز را به صورت کپسول‌های بلند و باریکی روی هم نشان می‌دهد.

تنظیمات پیام‌رسانی RCS

نمای جزئیات جدید، عنوان تمامی رویدادها را در کل ماه به شما نمایش می‌دهد. یک قابلیت جالب دیگر این است که می‌توانید با حرکت نیشگون گرفتن برای بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی از تقویم، فضای بیشتری بین روزها برای نمایش آیتم‌های بیشتر ایجاد کنید. این حرکت همچنین به تدریج بین نماهای فشرده، روی هم چیده شده و جزئیات جابجا می‌شود. نمای لیست برای کاربران قبلی آشناست و ماه را با رویدادهای روز انتخاب‌شده در زیر آن نمایش می‌دهد.

حالا در نمای «Today»، می‌توانید بین نمای «یک روزه» یا «چند روزه» جابجا شوید. نمای چند روزه جزئیات تمام رویدادهای روز به همراه رویدادهای آتی برای روز بعد را نمایش می‌دهد.

وقتی روی آیکون «+» در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه می‌زنید، یک کارت «جدید» ظاهر می‌شود که می‌توانید در تب‌های بالا بین «رویداد» و «یادآورنده» جابجا شوید. حالا یادآورنده‌ها در نمای تقویم شما نمایش داده می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان تکمیل‌شده علامت‌گذاری کنید.

همچنین می‌توانید روی یک یادآورنده ضربه بزنید تا به صفحه‌ی جزئیات یادآورنده بروید که شامل لیست یادآورنده‌ی مرتبط و لینکی برای مشاهده‌ی آن آیتم در اپلیکیشن یادآورنده می‌شود. در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه‌ی جزئیات یادآورنده، دکمه‌ی ویرایش قرار دارد که به شما امکان می‌دهد همه‌ی جزئیاتی را که در اپلیکیشن یادآورنده قابل ویرایش هستند، بدون خارج شدن از اپلیکیشن تقویم، ویرایش کنید.

iOS 18 در حال حاضر برای اعضای برنامه‌ی توسعه‌دهندگان اپل در مرحله‌ی بتا قرار دارد و انتظار می‌رود نسخه‌ی عمومی آن در ماه جولای منتشر شود. این به‌روزرسانی احتمالا در ماه سپتامبر به صورت گسترده ارائه خواهد شد، اما به خاطر داشته باشید که اپل ممکن است قبل از آن، بر اساس بازخوردها، تغییراتی را در اپلیکیشن تقویم اعمال کند.

نظر شما درباره تغییرات طراحی در اپلیکیشن تقویم iOS 18 چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید