از رویداد آتی ماه مارس اپل چه انتظاراتی داریم؟ آیپد جدید، مک جدید و محصولات بیشتر

از رویداد آتی ماه مارس اپل چه انتظاراتی داریم؟

اپل معمولا اولین رویداد معرفی محصولات خود در سال جدید را در ماه مارس برگزار می‌کند. بنابراین تنها چند هفته با برگزاری رویداد ماه مارس اپل فاصله داریم! در این مقاله با آلفا لیکز در بررسی محصولات احتمالی رویداد آینده ماه مارس اپل همراه باشید.

با نگاهی به رویداد های گذشته ماه مارس اپل می‌توان متوجه شد از سال 2015 این برند 5 رویداد مختلف را برگزار کرده است. تاریخ این رویداد ها را می‌توانید در زیر ببینید.

  • دوشنبه، 9 مارس، 2015
  • دوشنبه، 21 مارس، 2016
  • سه شنبه، 27 مارس، 2018
  • دوشنبه، 25 مارس، 2019
  • سه شنبه، 8 مارس، 2022
از رویداد آتی ماه مارس اپل چه انتظاراتی داریم

عرضه نسخه نهایی آی او اس 17.4 در ماه مارس؟

اپل در بیانیه رسمی خود دررابطه با پشتیبانی از استور های شخص ثالت و امکان نصب اپلیکیشن از منابع مختلف بدلیل قوانین اتحادیه اروپا به عرضه iOS 17.4 در ماه مارس اشاره کرده است. این بیانیه شامل این متن می‌شود : “توسعه دهندگان می‌توانند تغییرات جدید ایجاد شده در iOS 17.4 را در صفحه Support توسعه دهندگان اپل مشاهده کنند و از امروز ویژگی های جدید iOS 17.4 را تست کنند. همچنین این ویژگی های جدید در ماه مارس در دسترس کاربران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت”.

اپل جهت جلوگیری از جریمه شدن تا 6 مارس فرصت دارد تا تغییرات جدید را ایجاد و iOS 17.4 را منتشر کند. بنابراین این نسخه تا پیش از 6 مارس منتشر می‌شود.

در کنار تغییرات ایجاد شده در اروپا، ویژگی های کلیدی آی او اس 17.4 شامل پروتکل امنیتی جدید iMessage، اموجی های جدید و قابلیت جدیدی جهت استفاده از Apple Card در وبسایت های بیشتر با ساختن شماره کارت مجازی است. همچنین این بروزرسانی پیش زمینه ای برای نسل جدید Apple Car Play که در اواخر سال منتشر می‌شود شده است.

در کنار iOS 17.4 می‌توان انتظار داشت بروزرسانی iPadOS 17.4، بروزرسانی macOS 14.4، بروزرسانی watchOS 10.4، بروزرسانی tvOS 17.4 و بروزرسانی visionOS 1.1 نیز منتشر شوند.

مک بوک ایر جدید در رویداد آتی ماه مارس اپل

نگاهی به دیگر شایعات منتشر شده

مارک گرمن از بلومبرگ نیز معتقد است اپل در اواخر ماه مارس از iPad Pro و iPad Air جدید رونمایی می‌کند.

نسل بعدی iPad Pro پیش‌بینی می‌شود اولین آیپد با صفحه نمایش بسیار روشن OLED باشد. همچنین دیگر شایعات منتشر شده به استفاده از تراشه اپل M3 در نسل بعدی iPad Pro، پشتیبانی از مگ سیف، مجهز شدن به مجیک کیبورد بازطراحی شده با ترک پد بزرگ تر و همچنین دوربین سلفی افقی با پشتیبانی از Face ID است.

همچنین رونمایی از آیپد ایر 12.9 اینچی در کنار نسخه بروز شده نسخه 10.9 اینچی آن نیز پیش‌بینی شده است. دیگر شایعات منتشر شده درباره آیپد ایر شامل مجهز شدن به تراشه اپل M2، دورین اصلی بازطراحی شده، پشتیانی از WI-FI 6E، و بلوتوث نسخه 5.3 است.

همچنین این احتمال وجود دارد بدلیل کاهش قیمت نسل دوم Apple Pencil شاهد معرفی نسل جدید آن نیز باشیم!

مک بوک ایر های جدید

در کنار آیپد های جدید گرمن از بلومبرگ معتقد است که اپل از مک بوک ایر های جدید در اواخر ماه مارس رونمایی خواهد کرد.

انتظار می‌رود شاهد معرفی مک بوک ایر 13 و 15 اینچی در رویداد آتی ماه مارس اپل باشیم. این دو نسخه انتظار می‌رود به تراشه قدرتمند اپل M3 مجهز شوند که در مقایسه با اپل M2 از عملکرد بسیار بهتری در وظایف سنگین و اجرای بازی ها با ری تریسینگ سخت افزاری برخوردارند.

در بخش طراحی شاهد تغییرات عظیم و جدی ای در مک بوک ایر های امسال نخواهیم بود. این مک بوک ایر ها نیز از WI-FI 6E مانند دیگر مدل مک ها پشتیبانی خواهند کرد.

اپل در حال حاضر مک بوک پرو 16 و 14 اینچی و همچنین آی مک 23 اینچی را به تراشه M3 خود در ماه اکتبر بروز کرده است.

رونمایی از رنگ جدید آیفون؟

در آخر احتمال رونمایی از رنگ جدید آیفون های اپل در رویداد ماه مارس اپل وجود دارد! این برند معمولا از رنگ جدید آیفون های خود در ماه مارس یا آوریل رونمایی می‌کند. این برند در مارس 2023 از رنگ زرد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس رونمایی کرد. همچنین در ماه مارس 2022 این برند از رنگ سبز جدید برای گوشی آیفون 13 و آیفون 13 مینی رونمایی کرد. بنابراین با همه ی این ها رونمایی از رنگ جدید برای آیفون های امسال بعید به نظر نمی‌رسد.

شما برای کدوم یکی از اینا بیشتر مشتاقید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید