شایعات از کره جنوبی حاکی از بهبود دوربین آیفون 16 پرو با پوشش جدید ضد انعکاس است

شایعات از کره جنوبی حاکی از بهبود دوربین آیفون 16 پرو با پوشش جدید ضد انعکاس است

بر اساس شایعات منتشر شده در کره جنوبی، اپل در حال آزمایش فناوری پوشش نوری جدیدی با خاصیت ضد انعکاس برای دوربین‌ گوشی‌های آیفون 16 پرو آینده است که می‌تواند با کاهش مصنوعات تصویری مانندLens Flare و سایه (Ghosting)، کیفیت عکس‌ها را بهبود بخشد.

این خبر بر اساس ادعای یک منبع داخلی در زنجیره تأمین اپل که در وبلاگ کره‌ای Naver با نام کاربری “yeux1122” فعالیت می‌کند منتشر شده است. گفته می‌شود اپل قصد دارد تا از تجهیزات جدیدی به نام «ته نشینی لایه اتمی» (Atomic Layer Deposition – ALD) در فرآیند ساخت لنز دوربین‌های آیفون استفاده کند.

فناوری ALD مواد را به صورت تک تک لایه‌های اتمی روی یک سطح قرار می‌دهد و امکان کنترل بسیار دقیق بر ضخامت و ترکیب مواد را فراهم می‌کند. این فناوری به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا لایه‌های بسیار نازکی از مواد را روی قطعات نیمه‌هادی، از جمله اجزای دوربین، اعمال کنند.

در رابطه با لنزهای دوربین، از ALD می‌توان برای اعمال پوشش‌های ضد انعکاس استفاده کرد که به کاهش مصنوعات عکاسی مانند خطوط نور و هاله‌هایی که در صورت تابش مستقیم نور شدید مانند خورشید به لنز، در تصویر نهایی ظاهر می‌شوند کمک می‌کند.

همچنین ALD می‌تواند پدیده سایه (Ghosting) را کاهش دهد. سایه نوعی اعوجاج تصویر است که در آن تصاویر ضعیف و ثانویه در عکس، معمولاً در مقابل یک منبع نور قوی ظاهر می‌شوند. این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که نور بین سطوح عناصر لنز و حسگر دوربین به عقب و جلو منعکس شود.

علاوه بر این، مواد اعمال شده با ALD در دوربین آیفون 16 پرو می‌توانند بدون اینکه بر توانایی حسگر در ثبت نور به طور مؤثر تأثیر بگذارند، از سیستم لنز دوربین در برابر آسیب‌های محیطی محافظت کنند.

طبق ادعای وبلاگ Naver، این فرآیند تولید روی «مدل پرو» در خط تولید آیفون «نسل بعدی» اپل اعمال خواهد شد که به نظر می‌رسد اشاره‌ای به یکی یا هر دو مدل برتر در سری آیفون 16 باشد یعنی مدل های آیفون 16 پرو و پرو مکس، اگرچه با توجه به زمان انتشار این شایعه، احتمال آزمایش این روش برای مدل‌های آیفون 17 پرو سال آینده را نیز نباید نادیده گرفت.

انتظار می‌رود هر دو مدل آینده آیفون 16 پرو شامل لنز پریزم تترا (Tetraprism) با زوم اپتیکال تا 5 برابر باشند. ویژگی‌ای که در حال حاضر تنها در مدل آیفون 15 پرو مکس در خط تولید گوشی‌های هوشمند اپل وجود دارد. اپل معمولاً نسل جدید آیفون‌های خود را در حدود اواسط سپتامبر عرضه می‌کند.

نظر شما درباره بهبود عملکرد دوربین آیفون 16 پرو چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید