معاون بازاریابی آیپد و مک: این دو محصول مکمل یکدیگرند، نه رقیب!

معاون بازاریابی آیپد و مک: این دو محصول مکمل یکدیگرند، نه رقیب!

در بررسی آیپد پروی جدید با تراشه‌ی M4، جونا استرن از وال استریت ژورنال با تام بوگر، معاون بازاریابی آیپد و مک اپل، گفتگو کرد. تمرکز استرن روی مقایسه‌ی آیپد پرو با مک‌بوک بود و سوالاتی در مورد دیدگاه اپل نسبت به این دو دستگاه مطرح کرد.

به گفته‌ی بوگر، اپل آیپد پرو و مک را دستگاه‌هایی می‌داند که برای استفاده‌ی همزمان با یکدیگر ساخته شده‌اند. او گفت: «ما آن‌ها را دستگاه‌های رقیب نمی‌بینیم، بلکه مکمل یکدیگر می‌دانیم.» در حالی که آیپد یک «دستگاه لمسی» است، مک برای «دستکاری غیرمستقیم» با موس یا کیبورد طراحی شده است، نکته‌ای که اپل طی سال‌ها بارها بر آن تاکید کرده است.

بوگر در پاسخ به پرسشی در مورد اجرای برنامه‌های مک روی آیپد یا ساخت یک مک با صفحه‌ی لمسی توضیح داد: «macOS برای الگوی بسیار متفاوتی از محاسبات ساخته شده است.» او همچنین گفت: بسیاری از مشتریان اپل هر دو دستگاه را دارند و از آیپد برای «توسعه‌ی» کار با مک از طریق قابلیت «پیوستگی» استفاده می‌کنند.

وقتی از بوگر پرسیده شد که آیا اپل در مورد ساخت یک مک با صفحه‌ی لمسی تجدید نظر خواهد کرد، او رد نکرد. بوگر به استرن گفت: «نمی‌توانم بگویم که هرگز نظرمان را تغییر نمی‌دهیم.»

استرن در بررسی خود، مک‌بوک خود را با یک آیپد عوض کرد و گفت که آیپد در زمینه‌های قابل حمل بودن، قابلیت لمسی و اتصال 5G که در مک وجود ندارد، عملکرد بهتری دارد. با این حال، مک گزینه‌های پورت بیشتر (بیش از یک)، نرم‌افزار و قابلیت چندوظیفگی بهتر، عمر باتری بیشتر و پشتیبانی بهتر از چندین نمایشگر را ارائه می‌دهد.

نظر شما درباره صحبت های معاون بازاریابی آیپد و مک چیه؟

جدیدترین مطالب

در آلفا لیکز ثبت نام کنید

برای دسترسی به تمام امکانات و بخش های سایت “عضو آلفا لیکز” بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید