نگاهی به جدیدترین خط تولید آیپد های اپل

نگاهی به جدیدترین خط تولید آیپد های اپل

اپل به‌تازگی دو تبلت رده‌بالای خود یعنی آیپد ایر و آیپد پرو را به‌روزرسانی کرد. درحالی‌که آیپد معمولی (نسخه پایه) به‌روزرسانی نشد، اپل قیمت آن را کاهش داد. همچنین، آیپد مینی همچنان در دسترس است.

بنابراین، فکر می‌کنیم این فرصت مناسبی است تا به خط تولید آیپد نگاهی بیندازیم و ببینیم چه تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد! بنابراین در ادامه با آلفا لیکز همراه باشید! چرا که این مطلب ممکن این به شما در انتخاب آیپد بعدی‌تان کمک کند! به‌خصوص اگر آیپد فعلی شما آن‌قدر قدیمی شده که دیگر نمی‌توانید آخرین به‌روزرسانی‌ها را برای برنامه‌های موردعلاقه‌تان دریافت کنید.

آیپد معمولی (نسخه پایه)

آیپد نسل دهم که به‌سادگی «آیپد» نامیده می‌شود، در رویداد اخیر اپل به‌روزرسانی نشد. بااین‌حال، همچنان یک تبلت کارآمد برای کاربران ابتدایی است که صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی، تراشه قدرتمند A14 Bionic (همان تراشه‌ی به‌کاررفته‌شده در سری آیفون ۱۲) و درگاه USB-C دارد. این آیپد در رنگ‌های آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای عرضه می‌شود.

قیمت قبلی آیپد معمولی ۴۴۹ دلار بود؛ اما اپل اکنون قیمت آن را برای مدل ۶۴ گیگابایتی به ۳۴۹ دلار کاهش داده است. ارتقا به مدل ۲۵۶ گیگابایتی کمی گران‌تر است و قیمت آن به ۴۹۹ دلار می‌رسد. این همچنین به این معنی است که آیپد نسل نهم دیگر در دسترس نخواهد بود.

آیپد ایر

تفاوت بین آیپد ایر و آیپد پرو دیگر به اندازه‌ی گذشته واضح نیست. اما معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل تلاش کرد تا تعریف کند که جایگاه آیپد ایر کجاست. او گفت: «آیپد ایر برای ارائه دادن ویژگی‌های پیشرفته‌ای که ابتدا برای آیپد پرو معرفی شدند، با قیمتی مناسب‌تر طراحی شده است.»

بنابراین، جای تعجب ندارد که آیپد ایر اکنون در دو اندازه‌ی ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه می‌شود. اپل همچنین از تراشه‌ی قدرتمند M2 برای آیپد ایر استفاده کرده و دوربین سلفی را به لبه‌ی کناری آن در حالت افقی منتقل کرده است.

قیمت آیپد ایر ۱۱ اینچی از ۵۹۹ دلار و مدل ۱۳ اینچی از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. اگر مدل‌هایی را انتخاب کنید که از اتصال شبکه‌ی همراه (Cellular) پشتیبانی می‌کنند یا فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید، قیمت نهایی به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

آیپد پرو

همان‌طور که از اسمش پیداست، آیپد پرو بهترین سخت‌افزار موجود در بازار را ارائه می‌دهد. مدل جدید هم از این قاعده مستثنی نیست و حالا با یک نمایشگر OLED و تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند M4 عرضه می‌شود.

می‌توان گفت همه‌چیز در مورد آیپد پرو بهتر شده است. این مدل دارای چهار بلندگو، اسکنر LiDAR، فلاش True Tone تطبیق‌پذیر جدید و درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ است. اما این‌که آیا به این امکانات نیاز دارید یا نه، به نوع استفاده‌ی شما و جایگاه آیپد در دنیای کامپیوترتان بستگی دارد.

البته این دستگاه گران‌قیمت است. قیمت پایه‌ی آیپد پرو ۱۱ اینچی از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. نسخه‌ی ۱۳ اینچی هم ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد. همچنین، آیپد پرو بدون کیبورد یا مداد هوشمند به فروش می‌رسد و در نتیجه‌ی نهایی ممکن است هزینه‌ای بیش‌تر از خرید یک مک‌بوک ایر پرداخت کنید.

آیپد مینی

اپل در مراسم خود اشاره‌ای به آیپد مینی نکرد، اما این دستگاه همچنان وجود دارد. این تبلت با نمایشگر ۸.۳ اینچی، بزرگ‌تر از یک گوشی هوشمند اما کوچک‌تر از چیزی است که عموماً با نام آیپد شناخته می‌شود.

اگرچه به‌روزرسانی تراشه‌ی این مدل در رویداد اخیر خوب می‌بود، اما حداقل آیپد مینی همچنان در خط تولید باقی مانده است.

قلم ها و کیبوردها

اینجا کمی موضوع پیچیده می‌شود. برخی از لوازم جانبی با بعضی از مدل‌های آیپد سازگار هستند اما با برخی دیگر کار نمی‌کنند.

با قلم ها شروع کنیم. حالا همه‌ی مدل‌های آیپد از قلم پشتیبانی می‌کنند. اپل یک اپل پنسل USB-C با قیمت ۷۹ دلار می‌فروشد که با تمام مدل‌ها سازگار بوده و ارزان‌ترین گزینه است. این قلم به‌صورت مغناطیسی به آیپد وصل می‌شود اما برای شارژ باید هر از گاهی از کابل USB-C استفاده کنید.

آیپد معمولی (نسخه پایه) همچنین از نسل اول اپل پنسل با یک دانگل (که به‌صورت مغناطیسی به آیپد وصل نمی‌شود) پشتیبانی می‌کند. اما اگر چنین قلمی ندارید، بهتر است مداد اپل USB-C معمولی را انتخاب کنید.

اگر آیپد مینی دارید، می‌توانید نسل دوم اپل پنسل را هم با قیمت ۱۲۹ دلار خریداری کنید. ویژگی خوب این مدل پشتیبانی از جفت‌سازی و شارژ بی‌سیم و همچنین میان‌بر ضربه زدن دوبار برای تغییر ابزار است.

و در نهایت، اگر قصد خرید آیپد ایر یا آیپد پرو جدید را دارید، اپل در اصل نسل دوم اپل پنسل را به‌روزرسانی کرده و نام آن را به اپل پنسل پرو تغییر داده است. این مدل هم ۱۲۹ دلار قیمت دارد اما چند قابلیت کاربردی مثل امکان باز کردن نوار ابزار با استفاده از قلم را به آن اضافه کرده‌اند.

در مورد کیبورد اما موضوع کمی سرراست‌تر است، چون هر مدل آیپد مجیک کیبورد مخصوص خودش را دارد. طراحی مجیک کیبورد فولیو برای آیپد معمولی (نسخه پایه) به زیبایی کیبوردهایی که برای آیپد ایر یا آیپد پرو عرضه می‌شوند نیست – درواقع این یک کاور کیبورد با قیمت ۲۴۹ دلار است.

برای آیپد ایر و آیپد پرو، قیمت کیبورد به اندازه‌ی آیپد بستگی دارد. مجیک کیبورد برای مدل‌های ۱۱ اینچی ۲۹۹ دلار قیمت دارد، در حالی که مجیک کیبورد مدل‌های ۱۳ اینچی ۳۴۹ دلار است.

البته، اگر قصد ندارید تا با آیپد خود اسناد طولانی تایپ کنید، می‌توانید فقط یک اسمارت فولیو برای محافظت از نمایشگر و استفاده از آن به عنوان پایه تهیه کنید. تطبیق‌پذیری اکوسیستم آیپد آن را نسبت به لپ‌تاپ انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

نظر شما درباره جدیدترین خط تولید آیپدهای اپل چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید