پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به دنبال دریافت هزینه از کاربران جدید برای تعامل در شبکه

پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به دنبال دریافت هزینه از کاربران جدید برای تعامل در شبکه

پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (که قبلا توییتر نامیده میشد) به زودی از کاربران جدید برای گذاشتن پست، لایک کردن، پاسخ دادن و ذخیره کردن توییت ها، “هزینه کمی” دریافت خواهد کرد. این خبر بر اساس گفته های ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت است.

یک فید خبریِ به‌روزرسانی‌های شبکه اجتماعی ایکس، امروز متوجه شد که متن‌هایی در وبسایت این شبکه اجتماعی بروزرسانی شده و حالا از یک هزینه سالانه اندک برای دسترسی کاربران جدید به شبکه اجتماعی ایکس خبر می‌دهند.

این هزینه قبلا به صورت آزمایشی در نیوزلند و فیلیپین اعمال شده بود و به گفته ایلان ماسک، تنها شامل کاربران جدید توییتر (ایکس فعلی) می‌شود. کاربر جدید هنگام ثبت نام باید این هزینه را پرداخت کند و یا سه ماه صبر کند تا بتواند با دیگران در شبکه ارتباط برقرار کند. متن بروزرسانی شده در سایت شبکه اجتماعی ایکس به این شرح است:

«برای اینکه بتوانید پست بگذارید، لایک کنید، ذخیره کنید و پاسخ دهید، حساب‌های کاربری جدید ملزم به پرداخت هزینه سالانه اندکی هستند. هدف از این کار، کاهش اسپم و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای همه کاربران است. شما همچنان می‌توانید به صورت رایگان، دنبال‌کننده حساب‌های کاربری دیگر باشید و در ایکس بچرخید.»

در متن به امکان گذاشتن پست رایگان بعد از سه ماه اشاره‌ای نشده اما ماسک تایید کرد که پس از این دوره زمانی، «اقدامات نوشتاری» رایگان خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که این سیاست چگونه می‌تواند جلوی حساب‌های اسپم و ربات‌ها را بگیرد، زیرا اسپم‌کننده‌ها می‌توانند هزینه را پرداخت کنند یا به سادگی حساب‌های کاربری متعددی ایجاد کرده و منتظر بمانند تا بتوانند پست بگذارند. از طرف دیگر، کاربران عادی ممکن است به دلیل این مرحله اضافی و رایگان بودن سایر شبکه‌های اجتماعی، از استفاده از ایکس منصرف شوند.

به نظر می‌رسد مبلغ این هزینه حدود یک دلار باشد، چرا که در نیوزلند رقمی معادل ۱.۷۵ دلار نیوزلند است. این سیاست پرداخت برای دسترسی هنوز در خارج از نیوزلند و فیلیپین اجرا نشده است.

ماسک همچنین گفت که حساب‌های کاربری جعلی هم از «فضای نام موجود» استفاده می‌کنند و باعث محدود شدن «نام‌های کاربری خوب» می‌شوند. ایکس تاکنون بیش از یک میلیون نام کاربری را آزاد کرده است و «در هفته‌های آینده ده‌ها میلیون دیگر را آزاد خواهد کرد.»

نظر شما درباره دریافت هزینه توسط ایکس چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید