چگونه بفهمیم که باتری آیفون به ۸۰ درصد رسیده است؟

چگونه بفهمیم که باتری آیفون به ۸۰ درصد رسیده است؟

راه‌های زیادی برای اطمینان از این وجود دارد که باتری آیفون شما کمترین استرس را داشته باشد و یکی از روش‌ها این است که شارژر را زمانی که باتری گوشی هوشمند شما به سطح شارژ ۷۰-۸۰ درصد می‌رسد، جدا کنید. به همین دلیل است که ما در آلفا لیکز قصد داریم اعلانی تنظیم کنیم که به شما اطلاع دهد که آیفون تا آن سطح شارژ شده است و می‌توانید آن را جدا کنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

ما قصد داریم از یک Automation برای راه‌اندازی یک اعلان هر زمان که باتری آیفون به مقدار مشخصی برسد استفاده کنیم. Automation‌ ها  بخش الحاقه‌ای به روی دستورات Siri در آیفون هستند، اما شما مجبور نیستید که به صورت دستی یک Automation را اجرا کنید.

برنامه Shortcuts را روی آیفون خود باز کنید و روی زبانه Automations در پایین صفحه ضربه بزنید. روی دکمه “Personal Automation” ضربه بزنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

به پایین اسکرول کنید تا بخش Battery را پیدا کنید و “Battery level” را انتخاب کنید. این محرک این automation خواهد بود و شما می‌توانید آن را روی هر مقداری از ۰ تا ۱۰۰% تنظیم کنید. اسلایدر را حرکت دهید تا درصد باتری را روی هر عددی بین ۷۰ تا ۸۰ تنظیم کنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

بعد از تنظیم اسلایدر، روی “Rises above 80%” ضربه بزنید. این اطمینان می‌دهد که Automation تنها زمانی راه‌اندازی می‌شود که سطح باتری آیفون شما افزایش می‌یابد که این می‌تواند تنها زمانی اتفاق بیفتد که در حال شارژ باشد. برای رفتن به مرحله بعد روی Next ضربه بزنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

در اینجا، ما باید action‌هایی را که باید هنگام راه‌اندازی Automation انجام شوند، اضافه کنیم. روی دکمه “Add Action” ضربه بزنید و روی نوار جستجو ضربه بزنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

در نوار جستجو Notification را تایپ کنید و actionهای “Show Notification”، “Vibrate Device” و “Play Sound” را به workspace اضافه کنید. این سه action اطمینان حاصل می‌کنند که وقتی درصد باتری به سطح مشخصی برسد، آیفون شما ویبره می‌زند، صدای اعلان را پخش می‌کند و یک نشانگر اعلان با متن دلخواه نشان می‌دهد. برای ویرایش متن، روی گزینه “text” در action‌ نمایش نوتیفیکیشن ضربه بزنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

بعد از تایپ کردن متن دلخواه، روی دکمه Next در بالا سمت راست ضربه بزنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

حالا، ما فقط باید toggle کنار “Ask Before Running” را غیرفعال کنیم تا Automation بدون اینکه هر بار مجوز شما را بپرسد اجرا شود.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

روی “Done” در بالا سمت راست ضربه بزنید و تمام شد! هر زمان که آیفون خود را برای شارژ وصل کنید و سطح باتری آیفون به حد مشخصی برسد، این Automation راه‌اندازی می‌شود و شما اعلانی را همانطور که در زیر نشان داده شده است دریافت می‌کنید.

تنظیم خودکار اتمام شارژ باتری

نکات پایانی

این روش نحوه تنظیم اعلان‌های سفارشی در آیفون شما را نشان می‌دهد. حتی اگر هنگام شارژ شدن باتری آیفون، اعلانی دریافت می‌کنید که باتری آیفون به ۸۰% رسیده است، این امر مانع از شارژ شدن بیشتر آیفون شما نمی‌شود. به صراحت بگویم، اگر آن را تا ۱۰۰% شارژ کنید، مشکلی پیش نمی‌آید. این automation بیشتر شبیه یک تذکر ملایم است.

با روش های معرفی شده تونستید هشدار خودکار اتمام شارژ باتری تنظیم کنید؟

جدیدترین مطالب

در آلفالیکز ثبت نام کنید

برای دسترسی به تمام امکانات و بخش های سایت “عضو آلفا لیکز” بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید