گورمن: خبری از سخت‌افزار جدید در  WWDC نیست، عرضه‌ی زودهنگام اپل تی‌وی بعدی منتفی شد

گورمن: خبری از سخت‌افزار جدید در  WWDC نیست، عرضه‌ی زودهنگام اپل تی‌وی بعدی منتفی شد

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، انتظار ندارد که اپل در مراسم کلیدی WWDC 2024 که در تاریخ ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، هیچ سخت‌افزار جدیدی معرفی کند.

گورمن امروز در خبرنامه‌ی Power On خود نوشت: «هیچ سخت‌افزاری برای معرفی در WWDC برنامه‌ریزی نشده است، مگر اینکه اپل به طور غیرمنتظره‌ای از دستگاه جدیدی که قرار است بعدا عرضه شود، رونمایی کند (البته من چنین انتظاری ندارم).»

قابل توجه است که گورمن اکنون می‌گوید مدل جدید اپل تی‌وی «به‌زودی» عرضه نخواهد شد. این در حالی‌ست که او پیش‌تر گزارش داده بود اپل قصد دارد یک اپل تی‌وی جدید را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ عرضه کند. نسل فعلی اپل تی‌وی در اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد.

در ادامه، زمان معرفی پنج مدل قبلی اپل تی‌وی آورده شده است:

  • نسل سوم اپل تی‌وی 4K: اکتبر ۲۰۲۲
  • نسل دوم اپل تی‌وی 4K: آوریل ۲۰۲۱
  • نسل اول اپل تی‌وی 4K: سپتامبر ۲۰۱۷
  • اپل تی‌وی اچ‌دی: سپتامبر ۲۰۱۵
  • نسل سوم اپل تی‌وی: مارس ۲۰۱۲

شایعات حاکی از آن است که نسل بعدی اپل تی‌وی از پردازنده‌ای سریع‌تر از تراشه‌ی A15 Bionic فعلی و قیمتی حتی پایین‌تر بهره خواهد برد. مینگ-چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، اشاره کرده است که قیمت ابتدایی نسل بعدی اپل تی‌وی در آمریکا می‌تواند ۹۹ دلار باشد که نسبت به قیمت ۱۲۹ دلاری فعلی کاهش پیدا می‌کند.

هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی نسل بعدی اپل تی‌وی به طور خاص گزارش نشده است، اما گورمن می‌گوید اپل افزودن دوربین داخلی را برای مدل‌های آینده در نظر گرفته است. سیستم‌عامل tvOS 17 اپلیکیشن FaceTime را به اپل تی‌وی اضافه کرد که امکان برقراری تماس‌های ویدیویی را روی تلویزیون فراهم می‌کند، اما در حال حاضر این قابلیت نیازمند استفاده از دوربین پشتی یک آیفون یا آیپد متصل است.

نظر شما درباره منتفی شدن عرضه زودهنگام اپل تی‌وی چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید