سامسونگ تامین‌کننده اصلی پنل‌های OLED آیپد ایر 2026 خواهد بود

سامسونگ تامین‌کننده اصلی پنل‌های OLED آیپد ایر 2026 خواهد بود

به گزارش The Elec، اپل سامسونگ دیسپلی را به عنوان تامین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای یک آیپد ایر جدید انتخاب خواهد کرد که دلیل اصلی آن ظرفیت تولید بالای این شرکت در مقایسه با رقیب خود، ال‌جی دیسپلی، است.

سامسونگ در حال حاضر پنل‌های OLED را برای آیپد پرو M4 جدید که دارای طراحی دو لایه برای بهبود روشنایی و کارایی انرژی است، به اپل عرضه می‌کند. گزارش امروز اضافه می‌کند که اپل در سال 2026 یک پنل OLED را همراه با آیپد مینی به آیپد ایر خواهد آورد.

خط تولید A3 سامسونگ دیسپلی که به صورت انبوه پنل‌های OLED را برای آیفون و آیپد پرو تولید می‌کند، ظرفیت تولید ماهانه 135000 دستگاه را دارد. در مقایسه، خطوط تولید E6-1 تا E6-3 ال‌جی دیسپلی که OLED را برای آیفون تولید می‌کنند، ظرفیت تولید ماهانه تنها 45000 دستگاه را دارند و خط تولید E6-4 که OLED را برای آیپد تولید می‌کند، ظرفیت تولید ماهانه تنها 15000 دستگاه را دارد.

برنامه‌های اپل برای انتقال آیپد مینی و آیپد ایر به نمایشگرهای OLED اکنون به طور گسترده شایعه شده است. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia، انتظار می‌رود آیپد ایر در سال 2026 از نمایشگر OLED استفاده کند و آیپد مینی در سال 2027 به دنبال آن باشد. با این حال، ET News و ZDNET کره جنوبی هر دو پیشنهاد می‌کنند که این دو مدل به طور همزمان در سال 2026 با نمایشگرهای OLED به‌روزرسانی خواهند شد، اگرچه ممکن است اپل ارتقاء OLED آیپد ایر 13 اینچی را تا سال 2027 به تعویق بیندازد. در حالی که انتظار می‌رود آیپد ایر OLED دارای نمایشگر 11 اینچی باشد، اندازه صفحه نمایش آیپد مینی می‌تواند از 8.3 اینچ به 8.7 اینچ افزایش یابد.

بر خلاف جدیدترین مدل‌های آیپد پرو که از پنل‌های OLED LTPO (اکسید پلی کریستالین دمای پایین) دو لایه استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود آیپد مینی و آیپد ایر دارای پنل‌های LTPS (سیلیکون پلی کریستالین دمای پایین) تک لایه باشند. در نتیجه، این نمایشگرها ممکن است کم‌نورتر باشند و همچنان فاقد فناوری ProMotion باشند، اما مشخصات پایین‌تر هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.

ال‌جی دیسپلی در تولید انبوه OLED دو لایه برتری دارد، اما بعید است که این مزیت به آیپد ایر منتقل شود. گزارش کره‌ای امروز با استناد به یک منبع صنعت، حدس زد که از آنجایی که اپل نیاز به افزایش فروش آیپد ایر OLED دارد، احتمالاً سامسونگ دیسپلی را ترجیح می‌دهد که می‌تواند به طور قابل اعتماد مقادیر زیادی از پنل‌های OLED تک لایه تولید کند.

نظر شما درباره آیپد ایر OLED چیه؟

جدیدترین مطالب

در آلفا لیکز ثبت نام کنید

برای دسترسی به تمام امکانات و بخش های سایت “عضو آلفا لیکز” بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید